dinsdag 16 juni 2009

Google verbetert snelheid Googel Alerts

Kijk eens aan. Nog maar een paar weken geleden deed Google er ettelijke weken over om mij een Google Alert te sturen. Mijn Google Alerts heb ik ingesteld op de namen Ray Kurzweil, Steven Pinker en de net iets mindere god Luc Van Peteghem.

Het idee van Google Alerts is dat Google je een e-mail stuurt als er op het internet iets veranderd is met betrekking tot het onderwerp waarvoor je een alert hebt ingesteld. Bij voorbeeld: iemand heeft op internet een nieuw bericht geplaatst over onderwerp X. Het idee is natuurlijk dat je zo snel mogelijk bericht krijgt wanneer dat het geval is.

In het geval van mijn naam bleef de Google Alert vaak heel lang uit.

Nu niet meer. Nog maar enkele minuten geleden plaatste ik een nieuwe posting over Ray Kurzweil op mijn weblog en guess what? Luttele minuten later krijg ik deze e-mail van Google binnen. Geen idee overigens waarom het nu kennnelijk wel zo snel kan:

Google Web-melding voor: 'ray kurzweil'
De Peet Preekt Ray Kurzweil en de discussieOver Ray Kurzweil raak ik niet uitgesproken Ik ben de enige niet Vandaag kwam mij een interessant en evenwichtig artikel van Aaron Saenz onder ogen Het is ...
Deze Google-melding wordt u zodra iets gebeurt aangeboden door Google.

Als het goed is moet dit weblog met mijn naam erin, te weten: Luc Van Peteghem naast daarin de namen Ray Kurzweil en Steven Pinker opnieuw een Google Alert opleveren. Benieuwd of Google dat inderdaad oppikt. Best grappig eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten