dinsdag 24 februari 2009

Stadslantaaren & Rivierstaete

Bij mij in mijn straatje heeft woningbouwvereniging De Alliantie een heel huizenblok gesloopt. In de plaats daarvan komt een nieuw te bouwen woningen- en winkelcomplex. Waarom een deel van het complex opgeofferd wordt voor winkels is mij niet duidelijk. De straat waar ik woon heeft verder geen winkels.

Maar goed, het nieuwe gebouw heeft inmiddels ook een naam. Het gaat 'Stadslantaaren' (sic)heten. Inderdaad: moedwillig verkeerd gespeld. Waaarom daat zo is, is mij nieet duuidelijk. Je zieet het wel vaaker daat voor nieuwe gebouuwen ouude naamen gekozen worden. Zo ken ik een nieuuwbouuw van enkeele jaeren geleden die 'Rivierstaete' (sic) is genoemd.

Oh gruwel! Wie bedenkt deze baerlijke nonsens toch? Wie gaet en zael tegen deze taelverloeedering optreeden? Burgemeeeester Coheen? Of kan de Taelunie daer wat aan doen? Of minister Plaesteerk? Ik vreees van niet. Stomme bestuerders kunnen rustig huin gaeng gaen. Er zael geen moeedertjelieef aan helpen. We zijn verloren. Hoopelooos verlooren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten