woensdag 22 juli 2009

de dichter leest voor

Hierna volgen in willekeurige volgorde de eerste vier literaire cd's die ooit in het Nederlandse taalgebied uitgegeven zijn, vermoedelijk in 1987. Bij mijn weten zijn ze niet meer verkrijgbaar. Ik vermoed dat verzamelaars ze als collector's items beschouwen.

Overigens was het wel zo aardig van Remco Campert om mijn exemplaar van zijn cd te signeren. Echter, hij deed dat op een bijeenkomst van Behoud de Begeerte en meende op dat moment dat hij de cd in kwestie signeerde voor organisator Luc Coorevits.

Ik meende mij echter te herinneren dat Campert, die ik destijds vaak tegen het lijf liep, ook wel eens willens en wetens echt iets voor mijzelf signeerde. En dat blijkt te kloppen. Eerst krijg je de titelpagina te zien uit Gouden Dagen.

Campert signeerde mijn exemplaar van zijn toen meest recente roman tijdens de perspresentatie in de Gentse boekhandel Walry op 10 oktober 1990. Toen al was bekend dat ik op het einde van dat jaar afscheid zou nemen als vertegenwoordiger. Dat deed mij pijn aan het hart. Campert wist dat.

Vandaar: 'Voor Luc / Scheiden doet lijden / met vriendschap / Remco Campert / 10-11-1990.'





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten