woensdag 18 maart 2009

Deze reactie moet nog worden beoordeeld.

Vandaag woensdag 18 maart heb ik op de website van NRC Handelsblad om 10:30 volgende reactie geplaatst bij het bericht van hoofdredactrice Birgit Donker dat Joost Zwagerman zijn column kwijt is. om circa 18:00 is mijn reactie nog steeds niet geplaatst.

Heb ik opruiende taal gebruikt? Ik dacht het niet. Haat gezaaid? Ik dacht het opnieuw niet. Laat ik van mijn hart geen moordkuil maken. Als de NRC mijn reactie niet wilt plaatsen, dan doe ik het toch lekker zelf. Hier volgt mijn reactie, zoals ik die had willen plaatsen. Hier vind je het blog over het vertrek van Joost Zwagerman op de website van NRC Handelsblad.

Luc Van Peteghem zegt: (NB: Deze reactie moet nog worden beoordeeld) woensdag 18 maart 2009, 10:39 uur
Het ‘ontslag’ van Zwagerman als columnist van NRC Handelsblad zou een heel andere reden kunnen hebben dan deze die door de hoofdredactie geventileerd wordt. Puur speculatie, maar heeft Zwagerman niet te hard of te vaak tegen de schenen aangeschopt van NRC coryfeeën zoals Bas Heijne, Frits Abrahams, maar vooral ook Jan Blokker?Het vermoeden dat dit de oorzaak is van zijn ontslag wordt gevoed door lectuur van zijn meest recente publicatie ‘Hitler in de polder en vrij van God’. Het zou mij verbazen dat het niet heel veel daarmee te maken heeft. Joost mag het weten.Maar wij mogen erover speculeren en verontrusten ons in grote mate. Welke andere columnist van NRC Handelsblad heeft ooit de Gouden Ganzenveer gewonnen en juist die ene die deze prestigieuze lauwer in ontvangst mocht nemen wordt de laan uitgestuurd omdat de krant een katern op de schop neemt? Dat gelooft toch werkelijk geen mens! Het is juist een reden om eens heel goed te bekijken of er niet een nog veel betere plaats voor hem in de krant kan ingeruild worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten